Wednesday, February 15, 2012

Aku benci Sepah!

Assalamualaikum :)

Kenyataan yang sangat iklas dari hati ini.. aku sangat benci sepah! bukan kumpulan 'Sepah' maharaja lawak tu. tapi sepah yang aku maksudkan sepah yang ada benda bertabur-tabur dan serabut mata memandang. contohnya ramaikan yang malas nak kemas bilik tidur, betol tak betol tak??? :) so itu namanya bersepah-sepah! aku memang jenis yang tak boleh tengok benda bersepah-sepah ni. kalau tertengok jugak mood aku yang ok teros jadi tak okeh. serius!

Bila dah nampak bersepah tu tangan aku cam ada magnet je tau.. teros nak simpan dan kemas balik benda-benda yang bersepah tu tak kiralah tu barang siapa. haaaa nasib la kan kat orang tu bila cari barang dorang da tak jumpa. sape suruh bersepah-sepah. nasib baik tau kalau aku simpan benda tu. kalau aku buang camne??? memang lagi satu habit aku, kalau tengok serabot sangat aku teros je rasa nak buang. betul-betul sakit hati ni, sangat tak suka benda yang bersepah-sepah! 

Masa aku mengemas tu aku memang lah tak tahu tu barang sape. tup tup esok lusa nya ada jela yang tanya kat mana barang dorang tu. orang yang ditanya mestilahhh aku kann. sebab mereka pon sangat arif dengan sikap aku yang satuu tu. dah aku dok kemas-kemas tu bukanlah satu dua barang kannn. so kadang-kadang aku sendiri pon lupa aku letak barang tu kat mana. ha lagi sekali. sape suruh kau sepah kannn???? padanlah muka. kau cari sendirilahh okehhh. dah tau barang tu nak guna pergi sepah-sepahkan, lepas tu mula nak marah-marah orang bila barang tu tak jumpa cari. 

ehhhh nasib baek aku simpan kan tauuuu. kalau aku buang ape ko rasa haaaa???? dahhh dahhh pegi cari senyap-senyap, jangan nak bising-bising mulut tuuu. fedupp okehh aku mendengarnya. haishhhh!!

kalau nak cari pasal dengan aku buatlahh camni.. memang anda akan berjaya dengan mudahnyaa okehh!






p/s: aku taklah rajin sangat. kadang-kadang boleh dikategorikan sebagai seorang yang pemalas. tapi bila aku dah buat sepah aku pandai-pandailahh nak kemas balik. harap anda pon begitu :)


Kalau suka sila like pelisss. Terima Kasih! ^_^v

8 comments:

Hakimy Zamri said...

hahahaah..lawak laa kak nie..kimy ingatkan sepah maharaja lawak xD adoiii..bikin suspen jaa. HEHE.
kimy pon tak suka tengok sepah2 ni. panas mata wooo..huhu..suka pada kebersihan :)

[fArAh aLiAs] said...

anda dijemput join segmen farah alias http://coretanharapan.blogspot.com/2012/02/segmen-farah-alias-my-blogger-idol.html :)

Подтверждаю (fadzli) said...

as salam..
penyakit sepah ;)

jangan biarkan barang2 bersepah. syaitan suka~
sepah2 ni macam buat kotor la. erk

maafkan pakcik

>___<

hehe..gaya penulisan ni..macam masa mula2 seblum cik epal naik.

^^,

Подтверждаю (fadzli) said...

ui..yang atas tu.gila sepah.
serabut mata pakcik..
macam bilik perempuan..huhu

erk

Pka Rahim said...

yeahhh good boy!
camtulah adik akak. huhu :)

Pka Rahim said...

okeh!

thanx :)

Pka Rahim said...

hehe cik epal??

yess say no to sepah! hehe :)

Pka Rahim said...

aah macam bilik perempuan je. huhu!

pempuan ke laki je ade je spesis yg suka sepah2 ni.

sama je. hehe :)

Hak Cipta Terpelihara Milik Pka Rahim!