Tuesday, May 8, 2012

Durian dah runtuh :)

Assalamualaikum. 

Alhamdulillah rezeki kedua ibu bapa aku... baca ni kalau nak tauuu.. hehe :)

>>> Najib umum 'durian runtuh' RM15,000 setiap keluarga peneroka <<<

JENGKA: Datuk Seri Najib Razak mengumumkan pemberian "durian runtuh" sebanyak RM1.689 bilion kepada peneroka FELDA berikutan penyenaraian FELDA Global Ventures Holdings (FGVH) di Bursa Malaysia bulan depan.

Perdana Menteri berkata, pengagihan fasa pertama membabitkan RM5,000 kepada peneroka diikuti fasa kedua RM5,000 untuk isteri dan fasa ketiga RM5,000 untuk generasi kedua.

Beliau mengumumkan berita gembira itu di depan lebih 30,000 peneroka di padang FELDA Jengka 8, Pahang, sebentar tadi.

sumber kat sini..

haaa.. ni yang nak balik umah ni.. nak tolong mak buat kerja rumah laaa.. nak tolong ayah basuh keta dia laaa... haha..!! ada agenda tersembunyi kennnnn ;)


p/s : nak beli ape ek.. nak beli ape ek.. nape selok sangat budak ni..?? ^_^

*selok (bahasa pasar masyarakat negeri pantai timur) = gedik, ngade-ngade, gelabah.. dll



Kalau suka sila like pelisss. Terima Kasih! ^_^v

9 comments:

[sutera kasih] said...

seronoknya ! :)

Pka Rahim said...

sutera kasih : alhamdulillah. rezeki yang tak diduga langsung. huhu :)

Jue Ngasri said...

ok pika dah boleh kawen

Ardini Izzati said...

Bestnyaa. Bodeklaa bodeklaa mak ayah tu. Kita share tau. Haha *tetibe :)

Pka Rahim said...

jue : haih.. alangkah bagus kalau duit tu aku punya. mmg laju je aku nak kawen. hehe :)

irdini izzati : hehe. kita share gula2 jela. boleh kann..?? huhu ;)

eLLa n aLia said...

rasa nak jadi pengusaha felda gak lah.. abah sy pun tak dpt macamni tau..

Pka Rahim said...

ella ke alia ni :) - apply la. hehe :)

Syed Mohd Shafiq said...

nk cari awek felda la...hahahhaha....selok gak bdk ni..hahaha

Pka Rahim said...

syed : cari la weh... untung kalau jumpa. huhu :)

Hak Cipta Terpelihara Milik Pka Rahim!