Thursday, May 10, 2012

Makan Je kannn :)

Assalamualaikum.

wadduhhh kak liza... pandai sungguh kamu memasak. untunglah bakal suami muu.. aku??? kena banyak belajar lagi. hehe :)

kelmarin kan.. kak liza masakkan kami mee sup.. sedap okehh.. aku makan bertambah-tambah.. eh pernah ke aku makan tak bertambahhh.. hahaaa!!



persediaan nak buat mee sup. sape lah punya tangan tu kennn.. kena potong bawang banyak-banyak sebab nak buat bawang goreng dan awas-awas die.. eh ye ke awas-awas.. aku main hentam je. haha.. tapi macam penah nampak mat gebu tulis camtu.. awas-awas tu yang aku paham bahan tuk tumis2 tu kann. macam perencah kott.. ye takk..?? hantammmm.. haha!



haaa sape tak kenal ni tak tau laaa. hehe.. ayam u ollsss.. nak letak dalam sup tulaa ape lagi.. ohooohooo cik pka kenal ayam.. nasib baek.. huhu :)



rumah anak dara mesti la ada lesung batu kennn.. da tumbuk lumat semua bahan tu, tunggu nak masuk periuk je..



mee kitorang ada dua warna.. sebab mula-mula beli satu je. tapi macam tak cukup je.. haha! tambah lagi satu tapi brand lain. tu yang jadi lain-lain color tu..



sup hampir siap.. letak bebola ikan banyak-banyak.. sponsored by zila. huhu .. time ni tak letak sayur lagi.. kami letak sayur banyak-banyak tauuu.. makan sayur badan jadi sehattt.. :)



haaaa.. ni je satu-satunya benda yang aku buat. haha..!! siap mintak resepi kat mak okeh.. nak buat sambal hitam tu je pon.. yang isi kicap tu.. tak tau la nama spesifik dia.. hehe.. teringin nak makan tapi tak tau buat.. haha.. da dapat bayangkan camne bila aku dah kawen nanti.. nak masak kat suami tapi tepon kat mak dulu mintak resepi... :) mak ajar suruh goreng dulu cili, bawang merah dan bawang puteh.. lepas dah goreng baru blend dengan kicap, garam, gula.. tapi blender takde la kat umah anak dara.. ada lesung batu je.. so melesung batu jela.. last result.. rupa adalah jugak macam sambal yang mak aku buat tuuu.. tapi rasa belum mencapai tahap yang memuaskan lagii.. nak tengok camne rupanya.. scroll lagi gambar kat bawan ni.. huhu.



bawang goreng in the making.. :)



hahahaaa.. akhirnya...! persembahan makanan memang begitu menghampakan.. sedey chef-chef dan para blogger masakan lain tengok ni. huhu.. haishhh.. paham-paham jela anak dara tinggal kat umah sewa.. apa yang ada kami gunakan dengan sepenuhnya. boleh ek hidang mee dalam penapis besar camtu jeee...  haa nampak tak sup kami tuuu.. banyak sayur-sayuran dan bahan-bahanan... dadap gilaaa! eh eh ada jumpa tak sambal hitam tuuu...  huhu.. tu jelaa yang mampu aku hasilkannn... kak liza cakap sedap sambal tuu.. :) iyeeee keee kak liza.. hehe. kak liza nak ambek hati aku je kott.. kalau cakap tak sedap kang majok pulakk aiii.. haha. takde la gituu.. pertama kali kot buat sambal tu.. kalau rasa tak sedap pon boleh di maafkan lagi kannn.. haha!


p/s : semalam kan kak liza masak nasi lemak pulakk.. haaa rajin ke tak camtuu..??



Kalau suka sila like pelisss. Terima Kasih! ^_^v

5 comments:

Shiema Sufian said...

Mee sup, sedapnya :D

Pka Rahim said...

shiema sufian : aah mmg sedap. tp malangnya kita tak pndai masak sendiri. hehe :)

Pka Rahim said...

shiema sufian : aah mmg sedap. tp malangnya kita tak pndai masak sendiri. hehe :)

Anis Nisa said...

wow...sedapnyeee...lapar balik wlaupun lpas mkn..hehe...

Pka Rahim said...

anis nisa : hehe. biasala tu.. nmpk je makanan mesti rasa lapar balik kan. huhu :)

Hak Cipta Terpelihara Milik Pka Rahim!