Saturday, March 3, 2012

Nasi Goreng Masam

Assalamualaikum.

Pernah dengar menu nasi goreng masam??? aku baru je try masak menu tu tadi. haha! tapi masak tanpa disengajakan. aku tak plan pon nasi goreng tu jadi masam. adoiii !!

kat umah sewa aku ni takde orang. housemate ramai yang kerja nurse jadi ari sabtu pon dorang kerja la kann.aku ni pulak malas nak keluar pergi kedai beli makan. so pergi la dapo je tengok ape yang ada.

tengok-tengok ada nasi lebih malam tadi. ok terus plan nak buat nasi goreng tapi malangnya bawang pulak takde. camne nak buat nasi goreng takde perencah kannn. ha tiba-tiba aku nampak perencah tomyam segera. tanpa berlengah lagi aku hancur-hancur kan nasi.

aku masak la. isi perencah tomyam tu dulu, tapi letak sikit jela kannn. bagi ada rasa tomyam je. tup tup aku terletak banyak la pulak. ish lantak laaa. cantik la pulak warna nasi goreng aku tu. hehe!

dah lapar ni, siap-siap je nak makan. peringatan nasi goreng aku tu hanya diletakkan perencah tomyam tadi je tau. tanpa ada sebarang tambahan bahan lain sebab kat dapur tu memang takde benda lain da. eh eh garam ada la. takkan tawar pulak :)

ok excited nak rasa, nak makan. suapan pertama... makk aiiiii asal masam bangat nasi aku ni. hahaaa!! dah laa perot lapar memang kena makan jugak la kann. so nak cover rasa masam ya amat tuu aku letak la kicap kat nasi goreng aku tu, walaupon aku tak suka kicap. nasib baek hilang sikit rasa masam tuu. 

takpela kann. Alhamdulillah dapat juga mengisi perut yang lapar ni. da kenyang pon sekarang. huhu ;)


p/s : haaa, tula lain kali mak ajak masak jangan la malas-malas. hohohooooo!



Kalau suka sila like pelisss. Terima Kasih! ^_^v

11 comments:

Shazana Hanis said...

alala..cian dia makan nasi grng masam plak..sabar je la :)

tp kreatif la letak perencah tom yam tu :)

Pka Rahim said...

shazana hanis : huhu. nasib baik tomyam. kalau ada kari time tu ntah2 da jadi nasi goreng kari. hehe :)

Miss N™ said...

hehehe..cik nur pernah guna perencah tomyam untuk goreng bihun...sedap gak..tapi jgn boh byk,...nanati masam cm nasi goreng ni.hihi

Pka Rahim said...

cik nur : tula, mungkin pka buh byk kot. huhu :)

Cik Comey said...

itu dah ala2 nasi goreng tomyam..sedap tu tapi xpe, belajar dr kesilapan..lps ni mesti terer masak nasi goreng dgn perencah tomyam..hiihii

::CIK LYNN:: said...

hehehe...mmg ada nsi goreng tmyam..bkn msam tp pdas...hehehe...jnji knyg...btol x?=p

Unknown said...

haha first time dengar org masak nasi goreng masam

Pka Rahim said...

cik comey : harap nya begitu la. huhu :)

cik lynn : tula. janji kenyang.hehe!

faridah nazurah : sy pon first time makan nasi goreng masam. haha ;)

Unknown said...

hak3x.... sedapnye muehehe...
nseb bek masam x masin

Anonymous said...

resepi baru..hihi..^^

Pka Rahim said...

diyana norman : tula pasal. da la masam, kalau masin mesti tak leh makan daa.

cik nisa : ha baru tu. try la nanti. hehe :)

Hak Cipta Terpelihara Milik Pka Rahim!