Friday, March 9, 2012

Salah Eja

Assalamualaikum.

Aku memang la bengang dengan yang satu ni. mungkin ada sesetengah orang tak kesah kan pasal benda ni . tapi aku kesah sangat. ada tak sape-sape macam aku jugak?? sangat tak suka bila nama korang di salah eja.

contonya nama aku yeee..

NOR SHAFIQAH BINTI RAHIM

tapi dieja macam ni..

NORSYAFIQAH BINTI RAHIM

adoiiii... dah la salah eja kann pastu yang jarak dirapatkan pulak. tak suka tau!

salah ejaan ni jadi dekat alamat email yang syarikat buatkan untuk aku.. masalahnya orang yang ambik detail aku tu telefon aku sendiri tanya macam mana ejaan nama aku. so aku tuan punya nama bagi la dengan sebetul dan setepatnya nama aku siap ejakan satu-satu lagi. bolehkan dia buat salah lagi. bila aku suruh betulkan balik katanya da tak boleh sebab da key in dalam system ape tu bagai. 

makanya sekarang aku akan guna email tu sampai la bila-bila selagi aku bekerja kat syarikat ni. aku rasa da bukan aku punya alamat email da tu. macam nama orang lain da kot. haishhh.. buat-buat redha jelaaaa. walaupon tetap tak puas hati. bolehh????

p/s : memang dari sekolah lagi aku berhadapan dengan masalah salah ejaan nama ni. tula yang bengang sangat tuu..



Kalau suka sila like pelisss. Terima Kasih! ^_^v

7 comments:

dieyna said...

nama akak yang senang amat pun selalu orang salah eja... huhu careless mistake yang amat

Pka Rahim said...

dieyna : tula pasal. kesalahan tak boleh diterima je tuu :)

Rezduan Bakar said...

Nama saya ejaan Rezduan tapi orang selalu eja Redzuan...email opis skrg pun eja redzuan@xxxx.com Sabo je.....

Pka Rahim said...

rezduan bakar : tak suka kannn jadi macam tu...

Yuyu Ashari said...

memang anti betol kalau orang salah eje nama ni. dari kecik dulu selalu je orang salah eje nama, tak nama sendri, msti nama ayah. ish2.


kite tag akak join giveaway. :)
http://matakaca08.blogspot.com/2012/03/megagiveaway-by-penmerahcom.html

Unknown said...

hahah kalau eja boleh la kot... pronounce tu slalu org salah

Pka Rahim said...

diyana : orang salah sebut nama awak ke???

Hak Cipta Terpelihara Milik Pka Rahim!